Regulamin świadczenia usług montażu
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI MONTAŻU W SKLEPACH „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy na Usługę montażu towaru nabywanego w sklepach „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. (dalej jako „Umowa”), zawieranych pomiędzy „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. a Klientami, będącymi konsumentami w rozumieniu art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.) (dalej jako „Klient”).
- Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki wykonania Usługi montażu wraz z towarem.
- W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z postanowieniami Umowy, pierwszeństwo znajdują postanowienia Umowy.
- Przedmiotem Umowy jest wykonanie Usługi montażu (dalej jako „Usługa montażu”) wybranych towarów sprzedawanych przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. (dalej jako „Towary”) zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. świadczy Usługi montażu towarów zakupionych w Sklepach za pośrednictwem Wykonawców zajmujących się profesjonalnie, w ramach swojej działalności, montażem i wykańczaniem wnętrz oraz posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. zleca wykonanie Usługi montażu Wykonawcy, który w ramach swojej działalności gospodarczej świadczy usługi monterskie (dalej jako „Wykonawca”).
II. WARUNKI SKORZYSTANIA ZE STAWKI VAT 8%
- Zawarcie Umowy następuje w sklepach stacjonarnych „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
- Aby uzyskać uprawnienie do skorzystania z obniżonej stawki podatku VAT w związku z wykonaniem Umowy, Usługa montażu klient musi spełniać warunki wynikające z przepisów obowiązującego prawa.
- Przystępując do zawarcia Umowy, Klient składa oświadczenie, zgodnie z którym Usługa montażu wykonywana będzie w miejscu spełniającym kryteria wskazane w ust. 2 (dalej jako „Oświadczenie”). Brak złożenia Oświadczenia uniemożliwia skorzystanie z obniżonej stawki podatku VAT.
III. CZYNNOŚCI POPRZEDZAJĄCE ZAWARCIE UMOWY
- W sklepach stacjonarnych „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k., Klientowi zainteresowanemu zawarciem Umowy pracownik „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. przedstawi jej wstępne warunki oraz przekaże dane kontaktowe Klienta do Wykonawcy w celu podjęcia kontaktu oraz ustalenia terminu wizyty Wykonawcy w celu wykonania Usługi pomiaru w miejscu świadczenia Usługi montażu (dalej jako „Usługa pomiaru”).
- Klient zainteresowany zawarciem Umowy zobowiązany będzie do uiszczenia opłaty zgodnie z cennikiem dostępnym w Sklepie, w którym zawierana będzie Umowa (w tym 23% VAT) (dalej jako „Opłata za usługę pomiaru”). Opłata za Usługę pomiaru jest opłatą należną za przeprowadzenie przez Wykonawcę pomiarów i oględzin miejsca montażu w celu ustalenia ostatecznej kwoty za Usługę montażu oraz listy towarów niezbędnych do jej wykonania. Jest to jednoznaczne z tym, że Klient wyraża zgodę na koszt za usługę montażu przekazany na protokole pomiaru. Opłata za Usługę pomiaru zawiera podatek od towarów i usług w wysokości 23%. Opłata powinna zostać uiszczona przez Klienta w kasie Sklepu, w którym ma dojść do zawarcia Umowy. Jeśli klient zdecyduje się skorzystać z usługi montażu, Opłata za Usługę pomiaru zostanie Klientowi zwrócona.
- W wypadkach, w których Usługa pomiaru nie jest niezbędna, informacje potrzebne do rozpoczęcia Usługi montażu mogą zostać przekazane przez Klienta pracownikowi „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. podczas wizyty w Sklepie. W sytuacji, w której usługa montażu nie musi wiązać się z zakupem Usługi pomiaru, Opłata za usługę pomiaru nie będzie od Klienta pobierana.
- Klient zobowiązuje się do udostępnienia miejsca montażu tak, aby Wykonawca mógł dokonać koniecznych czynności w ramach wykonywania Usługi pomiaru. Podczas wizyty Wykonawcy dojdzie do pomiarów, przeglądu miejsca świadczenia Usługi montażu pod względem technicznym oraz ustalenia innych kwestii istotnych z punktu widzenia wykonania Usługi montażu.
- Podczas wizyty Wykonawcy dotyczącej usługi pomiaru, Wykonawca sporządzi protokół pomiaru (dalej jako „Protokół pomiaru”).
- W wypadku nieudostępnienia miejsca montażu dla potrzeb wykonania pomiaru, usługa pomiaru nie będzie wykonana, a Klientowi nie przysługuje prawo domagania się zwrotu za tę usługę.
IV. PROCES SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- Podczas wykonywania Usługi pomiaru zostanie sporządzony Protokół pomiaru zawierający koszty montażu oraz proponowane produkty niezbędne do realizacji Usługi montażu, a następnie przekazany do sklepu „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. w którym usługa pomiaru była zakupiona.
- Po zaakceptowaniu przez Klienta kosztu usługi oraz produktów zawarta zostanie Umowa pomiędzy sklepem „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. a Klientem.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. wystawi Klientowi fakturę zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Po opłaceniu przez Klienta należności za zakupione produkty i usługi, Wykonawca skontaktuje się z Klientem w celu umówienia terminu realizacji Usługi montażu. W sytuacji, gdy Klient zrezygnuje z Usługi montażu i nie uiści należności, Klientowi nie przysługuje zwrot Opłaty za Usługę pomiaru (jeśli Opłata za usługę pomiaru została uiszczona i Klient umożliwił wykonanie pomiaru).
- Termin wykonania Usługi montażu zostanie ustalony z Klientem przez Wykonawcę w ciągu 7 dni roboczych od zakupu przez Klienta usługi montażu.
- Klient może wystąpić o zmianę ustalonego terminu najpóźniej 2 dni robocze przed potwierdzonym przez Podwykonawcę terminem wykonania Usługi montażu. W tym celu Klient kontaktuje się telefonicznie ze Sklepem, w którym podpisał umowę. Numer telefonu do Sklepu dostępny jest na stronie internetowej „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
- Termin uzgodniony z Wykonawcą może być zmieniony przez Wykonawcę w przypadku, gdy Klient nie wypełni swoich obowiązków i brak ich wypełnienia uniemożliwia wykonanie Usługi montażu.
- Zawarcie przez Klienta umowy jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przeprowadzenie przez Wykonawcę technicznej dokumentacji zdjęciowej przed, po i w trakcie wykonywania Usługi montażu.
- Po wykonaniu Usługi montażu Wykonawca sporządzi Protokół odbioru usług wraz z dokumentacją fotograficzną (dalej jako „Protokół zdawczo-odbiorczy”). Potwierdzenie wykonania Usługi montażu następuje w momencie złożenia podpisów przez Klienta i Wykonawcę na Protokole zdawczo-odbiorczym.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. nie jest odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte (nieterminowe) wykonanie Usługi montażu z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności, gdy niewykonanie lub nienależyte (nieterminowe) wykonanie Usługi montażu wynikło z naruszenia przez Klienta warunków Umowy, a także z nieprawidłowych informacji przekazanych przez Klienta podczas składania zamówienia lub w Umowie.
V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY NA WYKONANIE USŁUGI MONTAŻU
- Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy na wykonanie usługi montażu w terminie najpóźniej 2 dni robocze przed przystąpieniem przez Podwykonawcę do Usługi montażu.
- O odstąpieniu od Umowy należy poinformować „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. najpóźniej 2 dni robocze przed wskazanym w Umowie terminem wykonania Usługi montażu pod rygorem nieważności — w formie dokumentowej (e-mail) lub pisemnej.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. przysługuje prawo wstrzymania prac oraz odstąpienia od Umowy na wykonanie usługi montażu najpóźniej 2 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia wykonania Usługi montażu wskazanego w Umowie montażu, w przypadku naruszenia przez Klienta obowiązków, o których mowa w pkt VI ust. 1.
- O odstąpieniu od Umowy, zgodnie z ust. 3, „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. poinformuje Klienta najpóźniej 2 dni robocze przed wskazanym w Umowie terminem rozpoczęcia wykonania Usługi montażu.
- W przypadku, gdy przed odstąpieniem od Umowy, o którym mowa w pkt V ust. 1, została przez Klienta uiszczona Opłata za wykonanie usługi montażu, zostanie ona zwrócona Klientowi w terminie do 14 dni w takiej samej formie, w jakiej została uiszczona.
- W przypadku odstąpienia od Umowy na wykonanie montażu przez Klienta, o którym mowa w pkt V ust. 1 i 2 przed rozpoczęciem świadczenia Usługi montażu, Opłata zwracana jest przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. w terminie do 14 dni w takiej samej formie, w jakiej została uiszczona. W innych przypadkach odstąpienia lub w wypadku uniemożliwienia przez Klienta faktycznego wykonania montażu, opłata za wykonanie usługi montażu nie jest zwracana.
VI. OBOWIĄZKI KLIENTA
- Klient zobowiązany jest do:
- udostępnienia pomieszczenia przeznaczonego do dokonania montażu Towarów w celu dokonania jego pomiaru, w terminie uzgodnionym z Wykonawcą;
- udostępnienia pomieszczenia przeznaczonego do dokonania montażu Towarów w dniu określonym w Umowie jako dzień wykonania Usługi montażu;
- posiadania odpowiednich zgód, pozwoleń lub zgłoszeń niezbędnych do wykonania Usługi, w szczególności wymaganych prawnie zgód wspólnot mieszkaniowych czy spółdzielni;
- zapewnienia, jeśli nie była wykonywana Wizyta wstępna, że wymiary pomieszczenia oraz rozmieszczenie instalacji odpowiadają przekazanym przez Klienta informacjom oraz pozwalają na wykonanie Usługi montażu;
- zapewnienia odpowiedniej ilości wolnej przestrzeni pozwalającej na wykonanie Usługi montażu oraz zapewnienia swobodnego dostępu do istotnych instalacji z punktu widzenia przedmiotu montażu;
- utylizacji odpadów powstałych w wyniku Usługi montażu;
- terminowej zapłaty za towary i usługi.
- Wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.) powstałych w związku z realizacją Usługi montażu jest Klient.
VII. OBOWIĄZKI „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. jest zobowiązana do:
- wykonania Usługi montażu za pośrednictwem profesjonalnego Wykonawcy,
- przekazania Klientowi szczegółowych instrukcji dotyczących warunków użytkowania i pielęgnacji zamontowanych Towarów,
- dołożenia najwyższej staranności przy wykonywaniu montażu, w szczególności do prowadzenia prac montażowych w sposób jak najmniej uciążliwy dla Klienta,
- pozostawienia po zakończeniu prac miejsca montażu w czystości i porządku oraz umieszczenia odpadów, o których mowa w pkt VII ust. 2, w miejscu wskazanym przez Klienta.
VIII. REKLAMACJE
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. ponosi względem Klienta odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie Umowy na wykonanie Usługi montażu.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. ponosi względem Klienta odpowiedzialność z tytułu wad Usługi pomiaru lub Usługi montażu wykonanego na podstawie Umowy na wykonanie montażu (rękojmia za wady) zgodnie z art. 556 w zw. z art. 638 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
- W przypadku, gdy wykonana Usługa pomiaru lub Usługa montażu obarczona jest wadą w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, Klient ma prawo:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, chyba że „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta usunie wadę,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, chyba że „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta usunie wadę.
- Jeżeli usunięcie wady zgodnie z żądaniem Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem zaproponowanym przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. wymagałoby nadmiernych kosztów, wówczas „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. może zaproponować Klientowi obniżenie ceny Usługi montażu lub odstąpienie od umowy.
- Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić w Sklepie, w którym doszło do zawarcia Umowy, w następującej formie:
- pisemnej na adres sklepu,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dane Klienta, szczegółowy opis wady oraz — w razie potrzeby — dokumentację fotograficzną.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. poinformuje Klienta w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- W sytuacji konieczności przeprowadzenia oględzin związanych z roszczeniami Klienta, „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. zastrzega sobie prawo do wykonania ponownej wizyty w miejscu przeprowadzonego montażu. Strony ustalą wspólnie datę oględzin. Celem dokonania oceny zasadności reklamacji „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. może zwrócić się o ocenę stanu wykonanej Usługi montażu do innego, niezależnego Wykonawcy.
- W przypadku zgłoszenia reklamacji, w okresie jej rozpatrywania, Klient zobowiązuje się do niedokonywania we własnym zakresie oraz do niezlecania osobom trzecim dokonania napraw lub poprawek w zamontowanych przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. elementach. Powyższe nie ma zastosowania w sytuacjach, w których potrzebna jest nagła naprawa, a jej brak może prowadzić do uszkodzenia mienia Klienta.
IX. DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych Klienta lub osób, które go reprezentują, jest „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) każdej osobie, której dane są przetwarzane przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k., przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, prawo dostępu do treści i przenoszenia swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania w wypadkach prawem uzasadnionych, prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne dla realizacji wyżej wymienionych celów, w tym do zawarcia umowy i jej realizacji. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W kwestiach nieuregulowanych Umową oraz niniejszym Regulaminem znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. „Kodeks cywilny” (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
- Spory wynikające z Umowy oraz niniejszego Regulaminu są rozpatrywane przez sądy powszechne według właściwości ogólnej, wynikającej z ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1568 z późn. zm.).
- Umowa oraz Regulamin świadczenia Usług montażu nie wyłączają ani nie ograniczają żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Umowy lub Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia Umowy lub niniejszego Regulaminu mniej korzystne dla Klienta będącego konsumentem niż postanowienia przepisów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, są nieważne, a w ich miejsce stosuje się te przepisy, w tym w szczególności przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.).
- Klient nie może przenieść obowiązków wynikających z Umowy na osoby trzecie, bez uprzedniej zgody „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
- „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu, przy czym jego zmiana nie dotyczy trwających i wykonywanych umów zawieranych z Klientami, chyba że Klient wyrazi na taką zmianę wyraźną zgodę.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. oraz w Punktach Obsługi Klienta w Sklepach „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie dnia 01.10.2025 r.