Regulamin świadczenia usług montażu

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI MONTAŻU W SKLEPACH „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy na Usługę montażu towaru nabywanego w sklepach „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. (dalej jako „Umowa”), zawieranych pomiędzy „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. a Klientami, będącymi konsumentami w rozumieniu art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.) (dalej jako „Klient”).
  2. Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki wykonania Usługi montażu wraz z towarem.
  3. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z postanowieniami Umowy, pierwszeństwo znajdują postanowienia Umowy.
  4. Przedmiotem Umowy jest wykonanie Usługi montażu (dalej jako „Usługa montażu”) wybranych towarów sprzedawanych przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. (dalej jako „Towary”) zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  5. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. świadczy Usługi montażu towarów zakupionych w Sklepach za pośrednictwem Wykonawców zajmujących się profesjonalnie, w ramach swojej działalności, montażem i wykańczaniem wnętrz oraz posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. zleca wykonanie Usługi montażu Wykonawcy, który w ramach swojej działalności gospodarczej świadczy usługi monterskie (dalej jako „Wykonawca”).

II. WARUNKI SKORZYSTANIA ZE STAWKI VAT 8%

  1. Zawarcie Umowy następuje w sklepach stacjonarnych „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
  2. Aby uzyskać uprawnienie do skorzystania z obniżonej stawki podatku VAT w związku z wykonaniem Umowy, Usługa montażu klient musi spełniać warunki wynikające z przepisów obowiązującego prawa.
  3. Przystępując do zawarcia Umowy, Klient składa oświadczenie, zgodnie z którym Usługa montażu wykonywana będzie w miejscu spełniającym kryteria wskazane w ust. 2 (dalej jako „Oświadczenie”). Brak złożenia Oświadczenia uniemożliwia skorzystanie z obniżonej stawki podatku VAT.

III. CZYNNOŚCI POPRZEDZAJĄCE ZAWARCIE UMOWY

  1. W sklepach stacjonarnych „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k., Klientowi zainteresowanemu zawarciem Umowy pracownik „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. przedstawi jej wstępne warunki oraz przekaże dane kontaktowe Klienta do Wykonawcy w celu podjęcia kontaktu oraz ustalenia terminu wizyty Wykonawcy w celu wykonania Usługi pomiaru w miejscu świadczenia Usługi montażu (dalej jako „Usługa pomiaru”).
  2. Klient zainteresowany zawarciem Umowy zobowiązany będzie do uiszczenia opłaty zgodnie z cennikiem dostępnym w Sklepie, w którym zawierana będzie Umowa (w tym 23% VAT) (dalej jako „Opłata za usługę pomiaru”). Opłata za Usługę pomiaru jest opłatą należną za przeprowadzenie przez Wykonawcę pomiarów i oględzin miejsca montażu w celu ustalenia ostatecznej kwoty za Usługę montażu oraz listy towarów niezbędnych do jej wykonania. Jest to jednoznaczne z tym, że Klient wyraża zgodę na koszt za usługę montażu przekazany na protokole pomiaru. Opłata za Usługę pomiaru zawiera podatek od towarów i usług w wysokości 23%. Opłata powinna zostać uiszczona przez Klienta w kasie Sklepu, w którym ma dojść do zawarcia Umowy. Jeśli klient zdecyduje się skorzystać z usługi montażu, Opłata za Usługę pomiaru zostanie Klientowi zwrócona.
  3. W wypadkach, w których Usługa pomiaru nie jest niezbędna, informacje potrzebne do rozpoczęcia Usługi montażu mogą zostać przekazane przez Klienta pracownikowi „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. podczas wizyty w Sklepie. W sytuacji, w której usługa montażu nie musi wiązać się z zakupem Usługi pomiaru, Opłata za usługę pomiaru nie będzie od Klienta pobierana.
  4. Klient zobowiązuje się do udostępnienia miejsca montażu tak, aby Wykonawca mógł dokonać koniecznych czynności w ramach wykonywania Usługi pomiaru. Podczas wizyty Wykonawcy dojdzie do pomiarów, przeglądu miejsca świadczenia Usługi montażu pod względem technicznym oraz ustalenia innych kwestii istotnych z punktu widzenia wykonania Usługi montażu.
  5. Podczas wizyty Wykonawcy dotyczącej usługi pomiaru, Wykonawca sporządzi protokół pomiaru (dalej jako „Protokół pomiaru”).
  6. W wypadku nieudostępnienia miejsca montażu dla potrzeb wykonania pomiaru, usługa pomiaru nie będzie wykonana, a Klientowi nie przysługuje prawo domagania się zwrotu za tę usługę.

IV. PROCES SKŁADANIA ZAMÓWIENIA

  1. Podczas wykonywania Usługi pomiaru zostanie sporządzony Protokół pomiaru zawierający koszty montażu oraz proponowane produkty niezbędne do realizacji Usługi montażu, a następnie przekazany do sklepu „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. w którym usługa pomiaru była zakupiona.
  2. Po zaakceptowaniu przez Klienta kosztu usługi oraz produktów zawarta zostanie Umowa pomiędzy sklepem „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. a Klientem.
  3. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. wystawi Klientowi fakturę zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Po opłaceniu przez Klienta należności za zakupione produkty i usługi, Wykonawca skontaktuje się z Klientem w celu umówienia terminu realizacji Usługi montażu. W sytuacji, gdy Klient zrezygnuje z Usługi montażu i nie uiści należności, Klientowi nie przysługuje zwrot Opłaty za Usługę pomiaru (jeśli Opłata za usługę pomiaru została uiszczona i Klient umożliwił wykonanie pomiaru).
  5. Termin wykonania Usługi montażu zostanie ustalony z Klientem przez Wykonawcę w ciągu 7 dni roboczych od zakupu przez Klienta usługi montażu.
  6. Klient może wystąpić o zmianę ustalonego terminu najpóźniej 2 dni robocze przed potwierdzonym przez Podwykonawcę terminem wykonania Usługi montażu. W tym celu Klient kontaktuje się telefonicznie ze Sklepem, w którym podpisał umowę. Numer telefonu do Sklepu dostępny jest na stronie internetowej „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
  7. Termin uzgodniony z Wykonawcą może być zmieniony przez Wykonawcę w przypadku, gdy Klient nie wypełni swoich obowiązków i brak ich wypełnienia uniemożliwia wykonanie Usługi montażu.
  8. Zawarcie przez Klienta umowy jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przeprowadzenie przez Wykonawcę technicznej dokumentacji zdjęciowej przed, po i w trakcie wykonywania Usługi montażu.
  9. Po wykonaniu Usługi montażu Wykonawca sporządzi Protokół odbioru usług wraz z dokumentacją fotograficzną (dalej jako „Protokół zdawczo-odbiorczy”). Potwierdzenie wykonania Usługi montażu następuje w momencie złożenia podpisów przez Klienta i Wykonawcę na Protokole zdawczo-odbiorczym.
  10. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. nie jest odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte (nieterminowe) wykonanie Usługi montażu z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności, gdy niewykonanie lub nienależyte (nieterminowe) wykonanie Usługi montażu wynikło z naruszenia przez Klienta warunków Umowy, a także z nieprawidłowych informacji przekazanych przez Klienta podczas składania zamówienia lub w Umowie.

V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY NA WYKONANIE USŁUGI MONTAŻU

  1. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy na wykonanie usługi montażu w terminie najpóźniej 2 dni robocze przed przystąpieniem przez Podwykonawcę do Usługi montażu.
  2. O odstąpieniu od Umowy należy poinformować „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. najpóźniej 2 dni robocze przed wskazanym w Umowie terminem wykonania Usługi montażu pod rygorem nieważności — w formie dokumentowej (e-mail) lub pisemnej.
  3. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. przysługuje prawo wstrzymania prac oraz odstąpienia od Umowy na wykonanie usługi montażu najpóźniej 2 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia wykonania Usługi montażu wskazanego w Umowie montażu, w przypadku naruszenia przez Klienta obowiązków, o których mowa w pkt VI ust. 1.
  4. O odstąpieniu od Umowy, zgodnie z ust. 3, „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. poinformuje Klienta najpóźniej 2 dni robocze przed wskazanym w Umowie terminem rozpoczęcia wykonania Usługi montażu.
  5. W przypadku, gdy przed odstąpieniem od Umowy, o którym mowa w pkt V ust. 1, została przez Klienta uiszczona Opłata za wykonanie usługi montażu, zostanie ona zwrócona Klientowi w terminie do 14 dni w takiej samej formie, w jakiej została uiszczona.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy na wykonanie montażu przez Klienta, o którym mowa w pkt V ust. 1 i 2 przed rozpoczęciem świadczenia Usługi montażu, Opłata zwracana jest przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. w terminie do 14 dni w takiej samej formie, w jakiej została uiszczona. W innych przypadkach odstąpienia lub w wypadku uniemożliwienia przez Klienta faktycznego wykonania montażu, opłata za wykonanie usługi montażu nie jest zwracana.

VI. OBOWIĄZKI KLIENTA

  1. Klient zobowiązany jest do:
    1. udostępnienia pomieszczenia przeznaczonego do dokonania montażu Towarów w celu dokonania jego pomiaru, w terminie uzgodnionym z Wykonawcą;
    2. udostępnienia pomieszczenia przeznaczonego do dokonania montażu Towarów w dniu określonym w Umowie jako dzień wykonania Usługi montażu;
    3. posiadania odpowiednich zgód, pozwoleń lub zgłoszeń niezbędnych do wykonania Usługi, w szczególności wymaganych prawnie zgód wspólnot mieszkaniowych czy spółdzielni;
    4. zapewnienia, jeśli nie była wykonywana Wizyta wstępna, że wymiary pomieszczenia oraz rozmieszczenie instalacji odpowiadają przekazanym przez Klienta informacjom oraz pozwalają na wykonanie Usługi montażu;
    5. zapewnienia odpowiedniej ilości wolnej przestrzeni pozwalającej na wykonanie Usługi montażu oraz zapewnienia swobodnego dostępu do istotnych instalacji z punktu widzenia przedmiotu montażu;
    6. utylizacji odpadów powstałych w wyniku Usługi montażu;
    7. terminowej zapłaty za towary i usługi.
  2. Wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.) powstałych w związku z realizacją Usługi montażu jest Klient.

VII. OBOWIĄZKI „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.

  1. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. jest zobowiązana do:
    1. wykonania Usługi montażu za pośrednictwem profesjonalnego Wykonawcy,
    2. przekazania Klientowi szczegółowych instrukcji dotyczących warunków użytkowania i pielęgnacji zamontowanych Towarów,
    3. dołożenia najwyższej staranności przy wykonywaniu montażu, w szczególności do prowadzenia prac montażowych w sposób jak najmniej uciążliwy dla Klienta,
    4. pozostawienia po zakończeniu prac miejsca montażu w czystości i porządku oraz umieszczenia odpadów, o których mowa w pkt VII ust. 2, w miejscu wskazanym przez Klienta.

VIII. REKLAMACJE

  1. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. ponosi względem Klienta odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie Umowy na wykonanie Usługi montażu.
  2. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. ponosi względem Klienta odpowiedzialność z tytułu wad Usługi pomiaru lub Usługi montażu wykonanego na podstawie Umowy na wykonanie montażu (rękojmia za wady) zgodnie z art. 556 w zw. z art. 638 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
  3. W przypadku, gdy wykonana Usługa pomiaru lub Usługa montażu obarczona jest wadą w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, Klient ma prawo:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, chyba że „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta usunie wadę,
    2. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, chyba że „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta usunie wadę.
  4. Jeżeli usunięcie wady zgodnie z żądaniem Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem zaproponowanym przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. wymagałoby nadmiernych kosztów, wówczas „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. może zaproponować Klientowi obniżenie ceny Usługi montażu lub odstąpienie od umowy.
  5. Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić w Sklepie, w którym doszło do zawarcia Umowy, w następującej formie:
    1. pisemnej na adres sklepu,
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  6. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dane Klienta, szczegółowy opis wady oraz — w razie potrzeby — dokumentację fotograficzną.
  7. O sposobie rozpatrzenia reklamacji „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. poinformuje Klienta w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
  8. W sytuacji konieczności przeprowadzenia oględzin związanych z roszczeniami Klienta, „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. zastrzega sobie prawo do wykonania ponownej wizyty w miejscu przeprowadzonego montażu. Strony ustalą wspólnie datę oględzin. Celem dokonania oceny zasadności reklamacji „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. może zwrócić się o ocenę stanu wykonanej Usługi montażu do innego, niezależnego Wykonawcy.
  9. W przypadku zgłoszenia reklamacji, w okresie jej rozpatrywania, Klient zobowiązuje się do niedokonywania we własnym zakresie oraz do niezlecania osobom trzecim dokonania napraw lub poprawek w zamontowanych przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. elementach. Powyższe nie ma zastosowania w sytuacjach, w których potrzebna jest nagła naprawa, a jej brak może prowadzić do uszkodzenia mienia Klienta.

IX. DANE OSOBOWE

Administratorem danych osobowych Klienta lub osób, które go reprezentują, jest „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) każdej osobie, której dane są przetwarzane przez „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k., przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, prawo dostępu do treści i przenoszenia swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania w wypadkach prawem uzasadnionych, prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne dla realizacji wyżej wymienionych celów, w tym do zawarcia umowy i jej realizacji. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W kwestiach nieuregulowanych Umową oraz niniejszym Regulaminem znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. „Kodeks cywilny” (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
  2. Spory wynikające z Umowy oraz niniejszego Regulaminu są rozpatrywane przez sądy powszechne według właściwości ogólnej, wynikającej z ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1568 z późn. zm.).
  3. Umowa oraz Regulamin świadczenia Usług montażu nie wyłączają ani nie ograniczają żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Umowy lub Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia Umowy lub niniejszego Regulaminu mniej korzystne dla Klienta będącego konsumentem niż postanowienia przepisów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, są nieważne, a w ich miejsce stosuje się te przepisy, w tym w szczególności przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.).
  4. Klient nie może przenieść obowiązków wynikających z Umowy na osoby trzecie, bez uprzedniej zgody „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
  5. „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu, przy czym jego zmiana nie dotyczy trwających i wykonywanych umów zawieranych z Klientami, chyba że Klient wyrazi na taką zmianę wyraźną zgodę.
  6. Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k. oraz w Punktach Obsługi Klienta w Sklepach „SUFIGS MRÓWKA” Sp. z o.o. Sp. k.
  7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie dnia 01.10.2025 r.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium